W górę
Harmonogram konsultacji z uczniami ( od 1 – 5.06. 2020 r.)
|
Nauczyciel |
Godzina- 9.00 |
Nauczyciel |
Godzina 11.30 |
Poniedziałek |
W. Boczyluk E. Musiał |
M. Sztuka W. Szybka |
||
Wtorek |
R. Jagiełło J. Kusiak |
M.Bartczak– Szklarek M.Bryksa |
||
Środa |
A.Pabiniak- Miazek P. Rybiński K. Serwa |
S. Kopytek A. Kowalczyk R. Miksa K.Woźniak |
||
Czwartek |
A. Browarek P. Wysokiński I. Serwa |
K. Olejnik R. Wojtaś A. Witczak |
||
Piątek |
M.Łukowiak A. Szustak |
J. Sobieszek M.Wawrzonowska |
oraz 17.06. indywidualnie po uzgodnieniu z nauczycielem
KONSULTACJE ODBYWAĆ SIĘ BĘDĄ W SALACH NR 8 i 14.
PROSZĘ INDYWIDUALNIE UMAWIAĆ KONSULTACJE Z NAUCZYCIELEM ABY WYZNACZYĆ GODZINĘ I ILOŚĆ OSÓB NA KONSULTACJACH.
Harmonogram konsultacji z maturzystami( od 25.05 – 5.06.2020 .r)
|
Godzina- 10.00 |
Poniedziałek |
J.polski |
Wtorek |
Matematyka |
Środa |
J. angielski |
Czwartek |
J. niemiecki |
Piątek |
Pozostałe przedmioty |
W okresie pandemii Schaeffler REPXPERT z sukcesem wdrożył program szkoleń internetowych. Do tej pory przeszkoliliśmy ponad 400 mechaników w ramach kilkunastu szkoleń online.
W imieniu Schaeffler (właściciela marek LuK, INA i FAG) oraz redakcji Auto Moto Serwisu (współorganizatora Olimpiady Techniki Samochodowej) zapraszam Państwa oraz uczniów Waszych szkół do udziału w cyklu szkoleń internetowych z układu przeniesienia napędu, silnika oraz zawieszenia.
Szkolenia dla szkół będą transmitowane na dedykowanej platformie (szczegóły poniżej) oraz na profilu FaceBook REPXPERT
Pierwsze szkolenie dla szkół odbędzie się we czwartek 21 maja o godzinie 10:00 i będzie dotyczyć budowy i zasady działania dwumasowego koła zamachowego. W kolejnym tygodniu będziemy kontynuować układ przeniesienia napędu i 28 maja zapraszamy na szkolenie z budowy i zasady działania sprzęgła. W kolejnych tygodniach zaproponujemy szkolenia z układów silnika oraz zawieszenia.
Czytaj więcej: CYKL SZKOLEŃ ON-LINE DLA MECHANIKÓW (już od 21 maja!!!)
Wszystkie zamieszczone linki są sprawdzone i działają. Przeglądałem te strony, które mogą się przydać uczniom szkół średnich. Skomentowałem tylko to, na czym się znam. Gdybym oddzielnie opisywał każdy portal, artykuł rozrósłby się do ogromnych rozmiarów. Niestety kilka stron przydatnych w nauczaniu polskiego ubyło…
Linki ułożone są według przedmiotów – a te alfabetycznie. Wiedzę o kulturze i dysleksję połączyłem z językiem polskim.Na FACEBOOKU prawdopodobnie artykuł będę musiał podzielić, bo strony będą się automatycznie dolinkowywać z ikonami i opisami.
OGÓLNE:
https://epodreczniki.pl/ - Tu nie ma „prawdziwych” wydanych w formie papierowej podręczników. Są za to opracowane różne zagadnienia z różnych przedmiotów szkolnych – także niektórych zawodowych.
http://www.edupedia.pl/ - Słowniki i encyklopedie z zakresu szkolnych przedmiotów.
http://mitynauki.pl/ - Zafałszowania naukowe utrwalone w społeczeństwie.
http://www.scholaris.pl/ - Trochę dziwny portal dla nauczycieli (moderator przespał kilka etapów „reformy edukacji”), ale jak ktoś chce, to „wykrzesze” coś dla siebie.
https://www.wikipedia.org/ - Największa encyklopedia internetowa.
https://www.medianauka.pl/ - Biologia, matematyka, fizyka
http://www.edunauka.pl/ - Biologia, fizyka, chemia
Czytaj więcej: PORTALE INTERNETOWE PRZYDATNE W PRACY SAMOKSZTAŁCENIOWEJ UCZNIÓW
W związku z informacjami o braku kontaktu z grupą uczniów przypominam, że funkcjonują rozwiązania prawne regulujące kwestie obowiązku sprawowania nadzoru nad spełnianiem obowiązku szkolnego przez uczniów zawarte w ustawie z dnia 14 grudnia 2016 r. Prawo Oświatowe (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1148 z późn. zm.), dalej „Prawo oświatowe” oraz uregulowania opracowane na czas pandemii zawarte w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie szczególnych rozwiązań w okresie czasowego ograniczenia funkcjonowania jednostek systemu oświaty w związku z zapobieganiem, przeciwdziałaniem i zwalczaniem COVID-19 (Dz. U. poz. 493 z późn. zm.).
Zgodnie z art. 35 ust. 1 Prawa oświatowego nauka jest obowiązkowa do ukończenia 18 roku życia.
W przypadku ustalenia przez dyrektora szkoły, że uczeń jego szkoły nie realizuje obowiązku szkolnego, zobowiązany jest w pierwszej kolejności podjąć działania o charakterze wychowawczym, jak próba kontaktu z przedstawicielami ustawowym dziecka (zgodnie z art. 40 ust. 1 pkt 2 Prawa oświatowego obowiązkiem rodziców dziecka jest zapewnienie regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia szkolne) i wyjaśnienie przyczyn braku uczestnictwa ucznia w organizowanym przez szkołę nauczaniu zdalnym przez, które należy rozumieć m.in. prowadzone przez nauczyciela zajęcia on-line (w czasie rzeczywistym) oraz w innej formie np. poprzez wykonywanie prac domowych, ćwiczeń, korzystanie z materiałów dydaktycznych dostępnych w sieci.
W dalszej kolejności (przy braku kontaktu z przedstawicielem ustawowym, bądź też dalszy brak realizacji obowiązku szkolnego przez ucznia) dyrektor szkoły zobowiązany jest do podjęcia odpowiednich środków prawnych tj. zawiadomić organ prowadzący szkołę (wójta, burmistrza, prezydenta miasta), a w przypadku zagrożenia dobra dziecka, właściwy dla miejsca zamieszkania dziecka, sąd opiekuńczy (postępowania te mogą być prowadzono równolegle).
Zgodnie z art. 42 ust. 1 Prawa oświatowego niespełnianie przez małoletniego obowiązku szkolnego lub obowiązku nauki podlega egzekucji w trybie przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji.
Egzekucja administracyjna obowiązków edukacyjnych może być wszczęta przez organ prowadzący szkołę (wójta, burmistrza lub prezydenta miasta) po bezskutecznym upływie terminu do wykonania obowiązku edukacyjnego (szkolnego i nauki) przez przedstawicieli ustawowych dziecka, wskazanym w pisemnym upomnieniu zawierającym wezwanie do wykonania obowiązku z zagrożeniem skierowania sprawy na drogę postępowania egzekucyjnego. Koszty upomnienia obciążają przedstawicieli małoletniego (art. 15 § 2 u.p.e.a.). Postępowanie egzekucyjne może być wszczęte dopiero po upływie 7 dni od dnia doręczenia tego upomnienia (art. 15 § 1 u.p.e.a.), które może skutkować nałożeniem przez organ prowadzący szkołę grzywny na jego przedstawicieli ustawowych (art. 120 § 2 w zw. z art. 121 u.p.e.a.).
Tym samym egzekwowany będzie rodzicielski obowiązek zapewnienia regularnego uczęszczania dziecka na zajęcia.