W górę
Pole magnetyczne a fizyka ruchu. Elektromagnetyczna wyrzutnia szynowa.
GŁOSUJ NA STRONIE: https://projektanciedukacji.pl/projekt?id=17399
W naszym projekcie chcemy pokazać budowę, zasadę działania oraz przykładowe wykorzystanie elektromagnesów, które mają szerokie zastosowanie. Powszechność elektromagnesów w codziennym życiu jest ogromna, a nasza świadomość ich obecności niewielka. Przy odrobinie inwencji, pomysłowości oraz umiejętnie wykorzystanej wiedzy można zbudować zaskakujące, a zarazem oczywiste w działaniu urządzenia.
Celem naszego projektu będzie stworzenie od podstaw elektromagnetycznej wyrzutni szynowej, począwszy od schematu, modelu prototypu do finalnej konstrukcji. Ponadto pokażemy wizualne działanie pola magnetycznego, a także nietypowe jego zastosowanie. W projekcie użyjemy programowalne układy, które zwiększą integrację projektu.
GŁOSUJ NA STRONIE: https://projektanciedukacji.pl/projekt?id=17384
Technika numerycznie sterowanych obrabiarek dla wielu wydaje się bardzo odległa i
zarezerwowana wyłącznie dla wysoce zaawansowanego przemysłu. Wbrew
przeświadczeniu znajdują one zastosowania wśród amatorów w postaci bardziej
przystępnych dla użytkownika urządzeń. Tego typu oprzyrządowanie pozwala na lepsze
zrozumienie tych o wiele bardziej skomplikowanych maszyn.
Celem projektu jest zbudowanie półprofesjonalnej frezarki cnc napędzanej przez układ silników krokowych oraz śrub trapezowych. Zdecydowaną zaletą tego projektu jest jego
kompaktowość oraz relatywnie niski budżet potrzebny do zbudowania go.
Uczniowie klasy I TEI 1 grudnia pod kierunkiem p. Moniki Łukowiak realizowali na lekcji polskiego projekt pod hasłem:
"Z wizytą w Muzeum Antycznego Teatru". Mieli za zadanie przedstawić turystom genezę greckiego teatru, przygotować jego makietę, przebrać się za Dionizosa i wcielić się w rolę starożytnego aktora. Młodzież z dużym zaangażowaniem podeszła
do realizacji projektu. Największym zainteresowaniem turystów cieszyły się posągi boga winnej latorośli.
W dniu 4 listopada 2021r. uczniowie z klas o profilach kształcenia: mechanik pojazdów samochodowych i technik pojazdów samochodowych uczestniczyli w webinarium:
„Części silnikowe MAHLE”.
Zajęcia zostały poprowadzone przez eksperta pana Macieja Hadrysia.
Szkolenie przybliżyło najnowsze rozwiązania stosowane w technice samochodowej, między innymi proces produkcji tłoków silnikowych na drukarkach 3D.
Obchody Święta Niepodległości uczniowie Zespołu Szkół nr 1 w Koluszkach uczcili włączeniem się w akcję: „Szkoła do hymnu!” Dnia 10 listopada punktualnie o godzinie 11.11 rozbrzmiał na szkolnym holu „Mazurek Dąbrowskiego” i rozpoczął się uroczysty apel, przygotowany przez uczniów klasy 1 technikum pod kierunkiem nauczycieli: R. Miksy, M. Sztuki i M. Wawrzonowskiej.
Dekoracją holu zajął się samorząd szkolny wraz z opiekunką p. A. Pabiniak – Miazek.
W dniu 27 października 2021 r. maturzyści z klasy 4 TEI wybrali się z p. Moniką Łukowiak
i p. Krzysztofem Olejnikiem na wycieczkę do Muzeum Tradycji Niepodległościowych w Łodzi. Na początek odwiedzili Stację Radegast, która w czasie II wojny światowej związana była z gettem utworzonym
w Łodzi w 1940 r. Uczniowie poznali historię łódzkiego getta, zobaczyli listy wywozowe jego mieszkańców. Przeszli przez Tunel Pamięci.
Następnie młodzież udała się do Oddziału Martyrologii Radogoszcz przy ul. Zgierskiej. Miejsce to jest poświęcone upamiętnieniu ofiar II wojny światowej i martyrologii mieszkańców Łodzi i Kraju Warty. Uczniowie zwiedzili tu stałą wystawę „Zabrał ich ogień…” Poznali warunki życia ludzi w Łodzi w okresie
II wojny światowej i niemieckiej okupacji. Mogli lepiej zrozumieć system represji stosowanych
wobec społeczeństwa polskiego oraz form oporu Polaków przeciwko Niemcom. Rozwijali wrażliwość
wobec cywilnych ofiar konfliktów zbrojnych w kontekście historycznym, jak również współczesnym. Wzięli również udział w zajęciach, w czasie których na bazie zdobytych informacji musieli stworzyć kontent
do mediów społecznościowych.
W dniu 26 października 2021 r. młodzież z klas 2 TIPS i 3 TEIp wybrała się z wychowawcami do Warszawy na Giełdę Papierów Wartościowych. Wzięła tam udział w nietypowej lekcji podstaw przedsiębiorczości, w czasie której zwiedziła salę notowań, poznała historię giełdy, jej symbole, zasady funkcjonowania. Uczniowie dowiedzieli się, jakie warunki muszą spełnić, by móc zostać inwestorami giełdowymi. Na koniec spotkania z pracownikami GPW otrzymali gry karciane związane tematycznie z prowadzeniem i finansowaniem własnej firmy. Uatrakcyjnią one z pewnością szkolne lekcje działalności gospodarczej.