Regulamin Rekrutacji w Zespole Szkół nr 1 w Koluszkach
rok szkolny 2023/2024
Zasady rekrutacji do Zespołu Szkół nr 1 w Koluszkach regulują:
1. Regulamin określa tryb przyjmowania kandydatów, kryteria stosowane w postępowaniu rekrutacyjnym, wymagane dokumenty oraz wskazuje terminy postępowania rekrutacyjnego, w tym terminy składania dokumentów.
1. W związku z elektronicznym wspomaganiem rekrutacji kandydat, składając dokumenty określa pozycje swoich preferencji przyjęcia do danej klasy.
2. Na pierwszym miejscu wpisuje szkołę - klasę o najwyższej preferencji. Jeżeli kandydat uzyskał liczbę punktów uprawniającą do zakwalifikowania go do kilku oddziałów zostaje zakwalifikowany tylko do tego z nich, któremu przyznał najwyższą pozycję wśród swoich preferencji.
Komisja Rekrutacyjna
Kandydatów do klas pierwszych kwalifikuje Komisja Rekrutacyjna
- Komisję powołuje i ustala jej zadania dyrektor Zespołu Szkół nr 1.
- W skład Komisji wchodzą:
- przewodniczący Komisji
- 2 nauczycieli
- Komisja Rekrutacyjna kwalifikuje kandydatów i ustala listę przyjętych do szkoły w trybie
i na zasadach określonych w niniejszym regulaminie, a w szczególności:
- potwierdza dane wprowadzane przez kandydatów do elektronicznego systemu szkolnej rekrutacji;
- zatwierdza wygenerowaną listę kandydatów przyjętych do klas pierwszych na określone kierunki w poszczególnych typach szkół;
- przyjmuje kandydata do szkoły, jeżeli w wyniku postępowania rekrutacyjnego kandydat został zakwalifikowany oraz złożył wszystkie wymagane dokumenty;
- udziela niezakwalifikowanym kandydatom informacji o możliwości zmiany klasy - profilu lub wyboru innej szkoły;
- dokumentuje swoją pracę i przebieg posiedzeń protokolarnie;
- ustalenie i podanie do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i kandydatów nieprzyjętych
1. Punktowanymi przedmiotami w przypadku rekrutacji do Technikum nr 1 w Koluszkach ze świadectwa ukończenia szkoły podstawowej są:
- język polski
- matematyka
- informatyka
- technika
2. Przy ustalaniu liczby punktów za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej stosuje się przeliczenie ocen zgodne z:
Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18.11.2022 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U. 2022 poz. 2431);
1. Punktowanymi przedmiotami w przypadku rekrutacji do Branżowej Szkoły I stopnia w Koluszkach ze świadectwa ukończenia szkoły podstawowej są:
- język polski
- matematyka
- informatyka
- technika
2. Przy ustalaniu liczby punktów za świadectwo ukończenia szkoły podstawowej stosuje się przeliczenie ocen zgodne z:
Rozporządzeniem Ministra Edukacji i Nauki z dnia 18.11.2022 r. w sprawie przeprowadzania postępowania rekrutacyjnego oraz postępowania uzupełniającego do publicznych przedszkoli, szkół i placówek (Dz. U. 2022 poz. 2431);
1. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na pierwszym etapie postępowania rekrutacyjnego, na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego przyjmuje się kandydatów
z problemami zdrowotnymi, ograniczającymi możliwości wyboru kierunku kształcenia ze względu na stan zdrowia, potwierdzonymi opinią publicznej poradni psychologiczno-pedagogicznej, w tym publicznej poradni specjalistycznej.
2. W przypadku równorzędnych wyników uzyskanych na drugim etapie postępowania rekrutacyjnego lub jeżeli po zakończeniu tego etapu ZS nr 1 w Koluszkach nadal dysponuje wolnymi miejscami, na trzecim etapie postępowania rekrutacyjnego są brane pod uwagę łącznie kryteria, które mają jednakową wartość:
1) wielodzietność rodziny kandydata;
2) niepełnosprawność kandydata;
3) niepełnosprawność jednego z rodziców kandydata;
4) niepełnosprawność obojga rodziców kandydata;
5) niepełnosprawność rodzeństwa kandydata;
6) samotne wychowywanie kandydata w rodzinie;
7) objęcie kandydata pieczą zastępczą.
Terminy kwalifikowania i informowania o wynikach przedstawione są poniżej:
- Złożenie wniosku o przyjęcie do szkół ponadpodstawowych wraz z dokumentami (podpisanego przez co najmniej jednego rodzica / prawnego opiekuna w sposób tradycyjny, poprzez profil zaufany albo podpis kwalifikowany) potwierdzającymi spełnienie przez kandydata warunków lub kryteriów branych pod uwagę
w postępowaniu rekrutacyjnym –od 24 kwietnia 2023 r. do 23 maja 2023 r. do godz. 12:00
oraz w postępowaniu uzupełniającym– od 21 lipca 2023 godz. 12:00 do 26 lipca 2023 r.
do godz. 12:00. W przypadku prowadzenia naboru za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek
z wyborem dowolnej liczby oddziałów w obrębie trzech szkół (albo większej liczby szkół, o ile organ prowadzący dopuści taką możliwość), składa się tylko do szkoły pierwszego wyboru.
- Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną wniosków oraz dokumentów potwierdzających spełnianie przez kandydata warunków lub kryteriów rekrutacyjnych oraz okoliczności wskazanych w oświadczeniach,
w tym dokonanie przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej czynności związanych z ustaleniem tych okoliczności wraz poświadczeniem przez wójta, burmistrza lub prezydenta w postępowaniu rekrutacyjnym, nadanie wnioskom statusu zweryfikowany –do 31 maja 2023 oraz w postępowaniu uzupełniającym –
do 31 lipca 2023 r.
- Możliwość dokonania zmian na liście preferencji oddziałów dla zweryfikowanych wniosków w postępowaniu rekrutacyjnym– od 4 lipca 2023 r. do 10 lipca 2023 r., do godz. 15:00.
- Uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej (w przypadku prowadzenia naboru za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosek uzupełnia się tylko w szkole pierwszego wyboru)
o kopię świadectwa ukończenia szkoły podstawowej oraz kopię zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty – od 6 lipca 2023 r. do 10 lipca 2023 r. godz. 15:00.
- Weryfikacja przez komisję rekrutacyjną informacji ze świadectw ukończenia szkoły oraz zaświadczeń o wynikach egzaminu ósmoklasisty – do 12 lipca 2023 r. oraz w postępowaniu uzupełniającym –
do 31 lipca 2023 r.
- Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów zakwalifikowanych
i kandydatów niezakwalifikowanych w postępowaniu rekrutacyjnym – 14 lipca 2023 r. do godz. 12:00
oraz w postępowaniu uzupełniającym – 1 sierpnia 2022 r. do godz. 12:00.
- Wydanie przez szkołę prowadzącą kształcenie zawodowe skierowania na badanie lekarskie kandydatowi z listy kandydatów zakwalifikowanych, który dokonał wyboru kształcenia wdanym zawodzie w jednej szkole, w przypadku złożenia przez kandydata oświadczenia o wyborze tej szkoły w postępowaniu rekrutacyjnym – od 24 kwietnia 2023 r. do 17 lipca 2023 r. oraz w postępowaniu uzupełniającym –
od 20 lipca 2023 r. do 1 sierpnia 2023 r.
- Potwierdzenie przez rodzica kandydata albo kandydata pełnoletniego woli podjęcia nauki w postaci przedłożenia oryginału świadectwa ukończenia szkoły i oryginału zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty, o ile nie zostały one złożone wraz z uzupełnieniem wniosku o przyjęcie do szkoły ponadpodstawowej, a w przypadku szkoły prowadzącej kształcenie zawodowe także zaświadczenia lekarskiego zawierającego orzeczenie o braku przeciwwskazań zdrowotnych do podjęcia praktycznej nauki zawodu oraz odpowiednio orzeczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do kierowania pojazdami orzeczenia psychologicznego o braku przeciwwskazań psychologicznych do kierowania pojazdem w postępowaniu rekrutacyjnym – od 14 lipca 2023 r. godz. 12:00 do 20 lipca 2023 r.
oraz w postępowaniu uzupełniającym – od 1 sierpnia 2023 r. godz. 12:00 do 4 sierpnia 2023 r. godz. 12:00. W przypadku braku możliwości przedłożenia odpowiednio zaświadczenia lub orzeczenia, rodzic kandydata / prawny opiekun lub kandydat pełnoletni informuje o tym dyrektora szkoły w postępowaniu rekrutacyjnym w terminie do 22 lipca 2022 r. godz. 12:00 oraz w postępowaniu uzupełniającym
do 10 sierpnia 2022 r. godz. 12:00, wskazując przyczynę niedotrzymania terminu. Informację należy złożyć w formie papierowej lub elektronicznej. W takim przypadku wymagane zaświadczenie lub orzeczenie składa się dyrektorowi szkoły, do której uczeń został przyjęty, nie później niż do 23 września 2022 r.
- Podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów przyjętych
i kandydatów nieprzyjętych w postępowaniu rekrutacyjnym – 21 lipca 2023 r. do godz. 12:00
oraz w postępowaniu uzupełniającym 7 sierpnia 2023 r. do godz. 12:00.
- Poinformowanie kuratora oświaty przez dyrektora szkoły ponadpodstawowej za pośrednictwem organu prowadzącego o liczbie wolnych miejsc w szkole w postępowaniu rekrutacyjnym – do 21 lipca 2023 r. do godz. 13:00 oraz w postępowaniu uzupełniającym – do 7 sierpnia 2023 r. do godz. 13:00.
- Opublikowanie przez kuratora oświaty informacji o liczbie wolnych miejsc w szkołach ponadpodstawowych w postępowaniu rekrutacyjnym – do 21 lipca 2023 r., a w postępowaniu uzupełniającym – 8 sierpnia 2023 r.
- Wystąpienie do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia w postępowaniu rekrutacyjnym- do 3 dni od dnia podania do publicznej wiadomości listy kandydatów przyjętych i nieprzyjętych.
- Sporządzenie przez komisję rekrutacyjną uzasadnienia odmowy przyjęcia – do 3 dni od dnia wystąpienia o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia.
- Wniesienie do dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej – do 3 dni od dnia otrzymania uzasadnienia odmowy przyjęcia.
- Rozpatrzenie przez dyrektora szkoły odwołania od rozstrzygnięcia komisji rekrutacyjnej – do 3 dni
od dnia złożenia odwołania do dyrektora szkoły.
Postanowienia końcowe
- Regulamin rekrutacji uczniów Zespołu Szkół nr 1 dotyczy absolwentów szkoły podstawowej.
- Decyzje Komisji Rekrutacyjnej zapadają większością głosów, a w przypadku równej liczby głosów, decyduje głos przewodniczącego.
- Protokół z postępowania kwalifikacyjnego z pełnym wykazem kandydatów zakwalifikowanych i niezakwalifikowanych, informacją o uzyskanych przez nich wynikach przechowywane są w szkole nie krócej niż rok.